|
|
ARCHIWUM WYDARZEŃ
 |
CENY TRANSFEROWE |
18 października 2017 - 16 listopada 2017 |
CENY TRANSFEROWE – REGULACJE PRAWNE, DOKUMENTACJA
18,19 października 2017 r. Katowice
24,25 października 2017 r. Warszawa
8,9 listopada 2017 r. Poznań
15,16 listopada 2017 r. Gdańsk
I DZIEŃ
Ogólna tematyka cen transferowych. Czym jest dokumentacja cen transferowych? Co stwarza największe zagrożenie? Jak wygląda kontrola organów podatkowych?
A. Zestawienie porównawcze regulacji prawnych. Obowiązek sporządzenia dokumentacji podatkowej cen transferowych według nowych przepisów obowiązujących od roku 2017 oraz regulacji wcześniejszych.
Rodzaje powiązań pomiędzy podmiotami,
Progi transakcyjne – ocena obowiązku program
Grupowanie dokumentacji
Zakres formalny dokumentacji
B. Kontrola podatkowa dokumentacji cen transferowych
Szacowanie dochodu prze organy
Wyłączenia z szacowania
Sankcje za brak dokumentacji
Korekta obustronna
C. Metody szacowania - kompleksowe przedstawienie metod szacowania cen transferowych przewidziane w ustawach o podatku dochodowym
Metody tradycyjne
Metody zysku transakcyjnego
II DZIEŃ
Case-study. Przekazanie praktycznej wiedzy jak przygotować przedmiotową dokumentację, zaproponowanie sposobu opracowania danych porównawczych celu potwierdzenia ceny rynkowej.
A. Procedura analizy porównawczej. Dwa istotne oraz nierozerwalne elementy procedury porównawczej.
Benchmark – sposób przygotowania analizy porównawczej przy użyciu popularnych komercyjnych bazy danych.
Analiza funkcjonalna, strategia oraz wskazanie innych czynników mających wpływ na wartość przedmiotu transakcji.
B. Przygotowanie dokumentacji cen transferowych na przykładach.
Usługi o niskiej wartości dodanej
Transakcje będące głównym przedmiotem działania podmiotu
Pożyczka
Gwarancja bankowa/Poręczenie
Działalność agenta
Opłata licencyjna
INFORMACJE I REJESTRACJA:
MASTER INSTITUTE
ul. Odkryta 48 a lok. 009, 03-140 Warszawa
tel.: 22 243 90 03, mobile: 600 719 200
biuro@master-institute.pl , www.master-institute.pl
NIP: 113-032-48-59, REGON: 016280412
więcej
|
|
|
 |
Planowane zmiany w podatkach dla spółek komandytowo-akcyjnych i komandytowych |
25 września 2013 - 25 września 2013 |
Szanowni Państwo!
Chcielibyśmy zaproponować Państwu udział w organizowanym prze nas szkoleniu podatkowym, którego celem będzie zapoznanie Państwa ze złożonymi zasadami opodatkowania działalności spółek komandytowych i komandytowo-akcyjnych i ich wspólników, które mają zacząć obowiązywać od nowego roku.
Dotychczas korzystaliście Państwo z preferencyjnych zasad opodatkowania, które dawało prowadzenie działalności w formie spółki komandytowej, a szczególnie w formie spółki komandytowo-akcyjnej. Już niebawem wejdą jednak w życie przepisy całkowicie zmieniające zasady opodatkowania tych podmiotów oraz ich wspólników.
Nowelizacja wprowadzi różne systemy opodatkowania dla różnych kategorii wspólników, opodatkowanie samych spółek, a także skomplikowane przepisy przejściowe, mające na celu wyeliminowanie przypadków omijania nowych przepisów.
Warto wcześniej poznać nowe zasady opodatkowania, aby w momencie gdy przepisy wejdą w życie, być dobrze przygotowanym do ich zastosowania w praktyce.
Uczestnictwo w naszym szkoleniu pozwoli Państwu szczegółowo poznać i zrozumieć nowe przepisy, będzie dla Państwa okazją do wymiany poglądów i uzyskania odpowiedzi na nurtujące Państwa pytania.
Planowane zmiany w podatkach dochodowych - opodatkowanie spółek komandytowo-akcyjnych i komandytowych od 1 stycznia 2014 r.
Zakres szkolenia:
· Aktualne zasady opodatkowania wspólników spółek komandytowych i komandytowo-akcyjnych
Nowe zasady opodatkowania spółek komandytowych i komandytowo-akcyjnych oraz ich wspólników.
Różnice w opodatkowaniu różnych kategorii wspólników: opodatkowanie z odliczeniem, zwolnienie z podatku, podwójne opodatkowanie.
Przepisy przejściowe: rok podatkowy, podział zysku, rozliczenie straty, zmiana formy prawnej, wejście w życie.
Jak optymalnie stosować nowe przepisy.
Szczegółówe informacje i rejestracja: Anna Janiga, telefon: 22 188 10 71, mobile: 698 651 325
e-mail: ajaniga@master-institute.pl
więcej
|
|
|
 |
PODATKOWE PODSUMOWANIE ROKU |
17 listopada 2011 - 18 listopada 2011 |
Podsumowanie Roku Podatkowego 2011
17-18 listopada 2011, Golden Floor, Warszawa
Najważniejsze zagadnienia:
· Zmiany w VAT
· Import usług-podsumowanie zmian dokonanych w roku 2011
· Nowe zasady ustalenia proporcji częściowego odliczania podatku naliczonego
· Podatek od nieruchomości – wybrane zagadnienia
· Różnice kursowe w ujęciu bilansowym i podatkowym
· Odpowiedzialność zarządu oraz księgowych (KKS, ustawa o rachunkowości)
· Optymalizacja podatkowa wynagrodzeń kadry menadżerskiej i pracowników
· Wybrane zagadnienia związane z ujmowaniem kosztów i wyceną aktywów na gruncie prawa bilansowego
· Koszty uzyskania przychodów-bieżące kontrowersje orzecznicze
· Oddelegowanie pracowników w kontekście podatku dochodowego od osób fizycznych, ubezpieczeń społecznych i spraw imigracyjnych
· Najważniejsze zmiany w podatku CIT oraz planowane zmiany w podatku CIT na 2012
· Ustawowe określenie stawek podatkowych a możliwe ich dalsze podwyższanie
· Planowane zmiany w CIT 2012-różnice kursowe, fundusze inwestycyjne
Spośród uczestników warsztatów zostanie wylosowana nagroda specjalna: roczna prenumerata magazynu Aktualności Podatkowe tworzonego przez ekspertów ECDDP.
Przejrzysta forma magazynu, klarowne opracowania i artykuły dotyczące aktualnych problemów prawno-podatkowych z pewnością ułatwią każdemu przedsiębiorcy funkcjonowanie w obszarze prawa podatkowego.
więcej
|
|
|
|
|
 |
PODATKI 2011 - VAT i CIT najnowsze zmiany warsztat |
27 stycznia 2011 - 28 stycznia 2011 |
Najważniejsze zagadnienia:
Nowelizacja przepisów w zakresie ogólnych zasad rozliczania VAT po 1 stycznia
Stawki podatkowe oraz zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT obowiązujące od 1 stycznia 2011
Opodatkowanie czynności nieodpłatnych po nowelizacji przepisów
Rozliczanie transakcji zagranicznych po 1 stycznia 2011 r.
Nowelizacja zasad dokumentowania sprzedaży na gruncie VAT
Odliczanie podatku naliczonego w kontekście nowelizacji przepisów
Najnowsze orzecznictwo ETS, sądów administracyjnych oraz organów podatkowych w kwestii prawidłowego rozliczania podatku VAT
Przychody z tytułu działalności gospodarczej
Przychody w naturze, przychody z tytułu nieodpłatnego świadczenia oraz z tytułu częściowo nieodpłatnego świadczenia
Przychody z tytułu umorzenia oraz przedawnienia zobowiązań
Definicja kosztów uzyskania przychodów
Zasady rozliczania kosztów w czasie
Szczególne zasady dotyczące rozpoznania przychodów oraz kosztów uzyskania przychodów
Koszty nie stanowiące kosztów uzyskania przychodów
Amortyzacja podatkowa
Różnice kursowe
Zryczałtowany podatek dochodowy od osób prawnych
Transakcje pomiędzy podmiotami powiązanymi
Zaliczki na podatek oraz obowiązki informacyjne
Warsztat poprowadzą :
TPA Horwath | Małgorzata Dankowska
TPA Horwath | Maciej Guzek
Chałas i Wspólnicy Kancelaria Prawna, Paweł Jabłonowski, Doradca Podatkowy
TPA Horwath | Dominik Klemens
TPA Horwath | Aleksandra Kozłowska
TPA Horwath | Sławomir Patejuk
TPA Horwath | Piotr Zając
więcej
|
|
|
 |
PODATKI 2011 KONGRES |
15 listopada 2010 - 16 listopada 2010 |
PODATKI 2011
KONGRES FUNDACJI ROZWOJU RACHUNKOWOŚCI W POLSCE
15-16 listopada 2010, Warszawa
FUNDACJA BATOREGO, ul. Sapieżyńska 10a
Najważniejsze zagadnienia:
Zmiany w ustawach o podatkach dochodowych w 2011 roku
Aktualne problemy CIT
Bilansowe aspekty sprawozdania
Koszty uzyskania przychodów – bieżące kontrowersje orzecznicze
Abonamenty medyczne
Inne zagadnienia z zakresu PIT – bieżące stanowisko organów podatkowych i sądów
Wybrane zagadnienia procedury podatkowej
Zasady dokonywania korekt deklaracji
,,Kontrola krzyżowa” i obowiązki informacyjne – po zmianach w ustawie o kontroli skarbowej
Zmiany w zakresie stosowania PKWiU oraz zmiany w zakresie zwolnień VAT
Nowe stawki VAT: 5, 8, 23% - co się zmieni?
Faktury elektroniczne i faktury przesyłane elektronicznie – co wynika z aktualnie obowiązujących przepisów? Planowane zmiany.
Nieodpłatne przekazania towarów
Odliczenie podatku związanego z samochodami i paliwem
Zmiany dotyczące kas fiskalnych
Inne zmiany.
Do udziału zapraszamy:
Głównych księgowych
Samodzielnych księgowych
Dyrektorów finansowych
Specjalistów ds. kadr i płac
Biura rachunkowe
Firmy doradcze
Kancelarie prawne.
więcej
|
|
|
 |
Różne aspekty kredytowania w dobie kryzysu konferencja |
15 kwietnia 2010 - 16 kwietnia 2010 |
Polski sektor bankowy stał z boku głównych wydarzeń światowego rynku finansowego. Jednak w końcu odczuł skutki kryzysu, a reakcje sektora bankowego przełożyły się na ich klientów - w tym na firmy, utrudniając im dodatkowo walke ze skutkami spowolnienia gospodarczego. Przedsiębiorcy narzekają na sektor bankowy jako ,,winowajcę" kryzysu. Warto przyjrzeć się, jak kryzysowa polityka banków wygląda od środka.
Najważniejsze zagadnienia konferencji:
Perspektywy ożywienia akcji kredytowej banków – szanse i zagrożenia
Obecny stan i przyszłość rynku kredytów hipotecznych
Finansowanie projektów i nieruchomości w NUK
Rola Banków w finansowaniu polskiej gospodarki – sytuacja przed i po kryzysie
Regulacje prawne rynku nieruchomości
Prognozy rozwoju kredytów dla klientów indywidualnych
Finansowanie małych i średnich przedsiębiorstw przez banki – tendencje rozwoju
Kreatywna księgowość w bankowości
Zmiany regulacji dotyczących finansowania osób fizycznych
Ryzyko i ograniczenia w kredytach
Fakultatywne i obligatoryjne funkcje ubezpieczeń kredytów
Do udziału zapraszamy:
Przedstawicieli banków
pion kredytów hipotecznych, konsumenckich i instytucjonalnych
Pion oceny ryzyka kredytowego
Pion audytu wewnętrznego
Pion sprzedaży kredytów komercyjnych
Przedstawicieli instytucji finansowych i ubezpieczeniowych
Kancelarie prawne
Firmy doradcze
Prelegenci:
Jerzy Bańka, Dyrektor ds. Legislacyjno-Prawnych, Związek Banków Polskich
Aleksander Barczewski, radca prawny, Chałas i Wspólnicy
Krzysztof Barembruch, Prezes, Związek Firm Doradztwa Finansowego
Krzysztof Czerkas , członek zarządu, BRE Bank Hipoteczny
Jacek Furga , Przewodniczący Komitetu ds. finansowania Nieruchomości, Związek Banków Polskich
Andrzej Halesiak , Dyrektor Biura Analiz Ekonomicznych, Bank Przemysłowo Handlowy
Andre Helin , Prezes Zarządu, BDO
Renata Kopeć , Dyrektor Departamentu Rozwoju Ubezpieczeń, Santander Consumer Bank
Aleksandra Łukasiewicz , Prezes Zarządu, Home Broker
Michał Macierzyński , Dyrektor Programowy, Bankier.pl
Sławomir Niemierka , członek zarządu, Bankowy Fundusz Gwarancyjny
Agnieszka Nierodka, ekonomista, Fundacja na Rzecz Kredytu Hipotecznego
Andrzej Roter , Dyrektor Generalny, Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych
Jerzy Tofil , członek zarządu, Pekao Bank Hipoteczny
Andrzej Topiński , Główny Ekonomista, Biuro Informacji Kredytowej
Agnieszka Tułodziecka , Prezes Zarządu, Fundacja na Rzecz Kredytu Hipotecznego
Piotr Zapadka, prawnik, Chałas i Wspólnicy Kancelaria Prawna
więcej
|
|
|
|